Investeringsmedel för projektering av Gunnarskärsgården

3 juni 2024

Under Kommunstyrelsens sammanträde den 3 juni föreslog Kommunstyrelsen till kommunfullmäktige om investeringsmedel för att inleda fas 1 dvs. projektering av Gunnarskärsgården samt anläggning av parkeringsplatser. Syftet är att kunna förbereda för renovering och ombyggnation av lokalerna till anpassning av verksamheter inom socialförvaltningen, bl.a hemtjänsten, hemsjukvården, rehab och LSS boende.

Gunnarskärsgården

Medlen ska gå till ROT-renoveringar som bland annat omfattar krav på renoveringar inklusive ny ventilation, el, rörledningar, avlopp, larmsystem, IT system, tillgänglighetslösningar som till exempel hiss med mera.

Projekteringsfasen förväntas pågå mellan juni 2024 till mars 2025. Därefter beräknas ombyggnadsfasen (fas 2) kunna starta och pågå fram till beräknad inflyttning september 2026.

Beslut tas i Kommunfullmäktige den 24 juni.

Sidan uppdaterad: 2024-06-03