Gå till innehåll

Sociala medier

Vår primära kanal för kommunikation är vår webbplats hammaro.se. Utöver webbplatsen finns vi på flera sociala kanaler där vi kan skapa en mer direkt och närmare kontakt med dig som invånare och besökare till vår kommun.

Hammarö kommuns officiella konton i sociala medier finns på Facebook, Instagram och LinkedIn. Flera kommunala verksamheter inom kommunen har även egna konton i sociala medier som inte listas här.

Här hittar du våra officiella konton som vi är aktiva i idag och vilka regler som gäller för dig som besöker oss.

Facebook

En kanal som vänder sig till dig som bor i Hammarö kommun, besöker oss eller är intresserad av kommunen.

Instagram

På Instagram visar våra medarbetare upp vad som kan hända en dag i Hammarö kommun. Är du nyfiken på hur det är att arbeta hos oss och vad vi gör för Hammaröborna är du välkommen att följa oss.

LinkedIn

På LinkedIn berättar vi om vårt arbete inom kommunen och vill ge dig en uppfattning om hur vi är som arbetsgivare.

Regler för Hammarö kommuns sociala medier

Vi vill gärna att du är aktiv, ställer frågor och kommenterar inlägg i våra sociala kanaler. Det ger oss en möjlighet att få en närmare dialog med dig som invånare.

Tänk på att dina kommentarer blir synliga för alla besökare. Därför är det viktigt att inte skicka känslig information som exemepelvis personuppgifter. Tänk på:

  • att inte skriva sekretessbelagda eller känsliga uppgifter
  • att sidan inte är en arena för politiska diskussioner
  • att inte publicera reklam, till exempel för produkter
  • att inte skriva kommentarer som innehåller kränkningar, förtal eller personliga angrepp, hets mot folkgrupp, sexistiska yttranden eller andra trakasserier.
  • att vi kan välja att ta bort innehåll som strider mot sidans syfte

Vi förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer från sidan som bryter mot någon av ovanstående punkter. Om någon skriver kränkande inlägg och kommentarer flera gånger trots att vi informerat om att det inte är tillåtet kan vi komma att blockera användaren från det aktuella kontot. Om du själv upptäcker sådant innehåll kan du anmäla det till info@hammaro.se.

Synpunkter som kommer in via våra sociala kanaler och som bedöms vara av betydelse registreras och blir en allmän handling, det vill säga offentligt för alla.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
5 september 2024