Att vara utomhus

Kilenegården är ett friluftsområde.
Där kan både gamla och unga
promenera, jogga och åka skidor.

Det är lätt att hitta på Kilenegården.
Skyltar visar var alla spår finns.

I skogen finns små stugor där du 
kan grilla korv och koka kaffe.
Vid en av stugorna finns ett fågeltorn.
Där kan du se flera olika fåglar. 
På Kilenegården finns också bastu. 

270 tusen besökare kommer till
Kilenegården varje år. 

Sidan uppdaterad: 2016-10-05